Werkgever

‘Ik heb zojuist gehoord dat ik kanker heb.’ Stel je voor dat één van je medewerkers morgen met die mededeling bij je komt. Wat doe je dan en vooral wat zeg je? Uiteraard voorzie je veel verdriet en leed voor je medewerker, als ook een langdurig en complex verzuimtraject. De vraag is: hoe reageer je? Hoe jij als werkgever communiceert en handelt, maakt namelijk een wereld van verschil in het gevoel, herstel en verzuim van je zieke medewerker. 

Jouw vragen

Wanneer je overvallen wordt door zo’n situatie, komen er allerlei vragen in je op. 

  • Wat vraag en zeg ik wel en wat juist niet?
  • Kan en wil de werknemer blijven werken tijdens de behandeling? Hoe kan ik dat mogelijk maken?
  • Volstaat de ‘normale’ verzuimprocedure?
  • Waar help en ondersteun ik mijn medewerker mee? 
  • Hoever moet ik gaan in de begeleiding?
  • Wat betekent dit voor collega’s, hoe ga ik daarmee om?
  • Wie kan ons helpen? Wie is er voor mij?

Wij zorgen dat je de antwoorden hebt, het liefst op voorhand, zodat je goed voorbereid bent als de situatie zich voordoet. We laten zien hoe werk onderdeel kan zijn van het herstel. En hoe je hiermee dus je talent binnenshuis kunt houden. 

Wij zijn er voor jou

We helpen jou als ondernemer, directeur, manager of HR-professional en de overige betrokkenen in je organisatie om je goed voor te bereiden op het moment dat een medewerker met een impactvolle situatie zoals een ernstige ziekte te maken krijgt. Dat doen we op verschillende manieren. 

Inzicht

We geven je inzicht in de mate waarin jouw organisatie nu al voorbereid is op het ondersteunen van een kwetsbare medewerker. Via de Quickscan en Bedrijfsscan brengen we dat in beeld. Het zorgt voor een helder overzicht van wat er goed gaat en waar ruimte is voor verbetering.

Advies

We adviseren je over het bijstellen van je verzuimbeleid op impactvolle situaties. Ook helpen we je daar de processen op aan te passen en deze binnen je organisatie te implementeren. Heeft een leidinggevende al eens een impactvolle situatie meegemaakt, dan zorgen we dat deze kennis binnen de organisatie gedeeld wordt en zo onderdeel wordt van het organisatiebrede beleid. 

Opleiding

We bieden via de Care Academy trainingen aan voor jou en andere betrokkenen binnen je organisatie, ook voor de directe collega’s van een kwetsbare medewerker. Via die weg bieden we handvatten om het juiste te doen voor en met deze medewerker. We leren je onder meer het juiste gesprek te voeren en geven je inzicht in hoe jij ondersteuning kunt bieden. 

Ondersteuning 

Wij zijn er ook voor je op het moment dat je zelf ondersteuning kunt gebruiken bij de begeleiding van een kwetsbare medewerker. We bieden onder meer coaching aan voor leidinggevenden en organiseren bijeenkomsten voor alle betrokkenen die willen weten hoe ze hun collega zo goed mogelijk kunnen benaderen en ondersteunen.

StapNu 8564 min

Caring Company worden?

Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies. Door gebruik te maken van deze website, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies. Lees meer

Sluiten